Jalp helpt de burger en de consulent.

Bij de vraagverheldering

Wanneer iemand moeite heeft de vraag of probleem te omschrijven, helpt Jalp te verduidelijken. Met suggesties en gerelateerde vragen en situaties.

Door storytelling

Mevrouw Van de Beukering, Irma Timmermans of Roelof Stegenga vertellen hun eigen verhaal. Misschien kijken mensen hierdoor ook anders naar hun eigen situatie. De ervaringen zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen, maar de persoonsgegevens zijn  fictief.

In de buurt blijven

Door organisaties, activiteiten, hulpaanbod van informele zorgdiensten ook  te tonen per wijk en op een grote kaart.

De Wmo-consulent

Jalp helpt ook de consulent van de gemeente die het gesprek aan de keukentafel voert. Met een uitgebreide zoekmachine, waarin gezocht kan worden op ZRM-domeinen, zelf doen, samen doen of laten doen teksten of ICF-classificatie. Met een sociale kaart met productvergelijker en een sociale marktplaats of informele zorgdienst.